VirusAlert.nl logo
  16 december 2017 Blog | Virusscanner vergelijken | nieuwsbrieven | alerts | links | faqs | partners | adverteren | contact
Titel:
Thuiswinkel.org geïnfecteerd met malware
Rubriek:
Virussen
Datum:
23 juli 2008
Bron:
(c) 2008, VirusAlert
Bericht:

In het bedrijfsnetwerk en op de website van de thuiswinkelbrancheorganisatie waarde een Trojaans paard rond. De malware is inmiddels verwijderd.

Wie op Google 'Thuiswinkel.org' intikt als zoekterm krijgt bij de tweede resultaat, een pagina op www.thuiswinkel.org, de melding 'Deze site kan schade toebrengen aan uw computer'. Doorklikken naar de pagina kan niet en levert slechts een uitgebreide waarschuwingspagina van Google op.

Infectie via CRM
Het blijkt te gaan om een Trojaans paard dat zich heeft verspreid door het bedrijfsnetwerk van de brancheorganisatie en ook de website heeft besmet. "Één van de pc's op ons kantoor is besmet geraakt met een Trojaans paard. Die heeft vervolgens via de CRM-applicatie ook de webserver geïnfecteerd", aldus Menno van der Put, secretaris van de brancheorganisatie, in een toelichting aan Webwereld.

De webmaster van Thuiswinkel.org ontdekte vorige vrijdag dat er iets niet in de haak was en daarna is meteen de infectie van alle systemen verwijderd, vertelt Van der Put. Helaas was net twee dagen daarvoor de Google-bot langs geweest die de malware automatisch detecteerde. Zodoende waarschuwt de zoekmachine nog steeds dat de site 'badware-gevaarlijk' is.

Geen anderen besmet
Thuiswinkel.org heeft Google per e-mail om een extra robotbezoekje verzocht, zodat de zoekresultaten ook weer actueel en 'opgeschoond' zijn. Voor zover Van der Put kan nagaan zijn er tijdens de infectieperiode geen inloggende leden of langs surfende bezoekers besmet, maar helemaal kan hij dat niet uitsluiten. De woordvoerster van Google Nederland kon niet meteen inhoudelijk reageren op de malware-kwestie bij Thuiswinkel.org. Zij doet hiernaar nog navraag.

Negatieve publiciteit
Vorige week kwam de thuiswinkelbranche ook al minder zonnig in het nieuws. Uit onderzoek van Ernst & Young bleek dat 'drie miljoen' klanten negatieve ervaringen zouden hebben met webwinkelen, van disfunctionele sites tot 'verborgen' bezorgkosten.

Reactie plaatsen, log dan hier in
Link:
lees verder op WebWereld.nl
Advertentie:


 Reacties op dit bericht:
Er zijn nog geen reacties.

 Uw reactie:
U bent niet ingelogd dus kunt niet reageren op dit bericht.


Powered by Black Friday Deals .nu

© 2001-2017 VirusAlert.nl. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer/PrivacyVirusalert is wordt doorontwikkeld door *Online Marketing Bureau - Springstof Marketing & Zoekmachine Marketing Bureau - Dutch Consultants
RSS