VirusAlert.nl logo
  20 oktober 2017 Blog | Virusscanner vergelijken | nieuwsbrieven | alerts | links | faqs | partners | adverteren | contact
Titel:
Medium risk VirusAlert: W32.Netsky.b@mm
Rubriek:
Virussen
Datum:
18 februari 2004
Bron:
(c) 2004, VirusAlert
Bericht:

W32.Netsky.B is een nieuwe mass-mailer internetworm die zich momenteel snel verspreidt in Nederland. Het betreft een variant van W32.Netsky.a@mm
De exacte eigenschappen zijn nog niet volledig bekend. Wij zijn druk met het analyseren van het bestand. Aanvullende informatie vindt u z.s.m. op deze website.

Meer informatie: W32.Netsky.b@mm

Informatie door VirusAlert

14:00 Informatie op website(s).
14.25 alert per SMS
14.35 alert per e-mail

** Alert per e-mail is verstuurt naar abonnees die dit expliciet hebben aangeven in hun profiel. Uw profiel aanpassen? Ga dan naar:
profielpagina inschrijving

Reactie plaatsen, log dan hier in
Advertentie:


 Reacties op dit bericht:
reactie door op 18 februari 2004 om 15:16.

Ik raad iedereen aan zo snel mogelijk uw virusscanners te updaten, dit is een vrij heftige uitbraak. We hebben er al heel veel binnengekregen.

reactie door op 18 februari 2004 om 15:32.

Ik heb vandaag al heel vaak een mailtje gekregen met dit virus. Wees alert, mijn scanner haalt ze er nog niet uit!

reactie door op 18 februari 2004 om 15:41.

Opletten vooral in ZIP ingepakt haalt de norton niet uit...

dat viel mij op... ik ken geen afzender met zip ingepakt... dus heb ik ook niet uitgepakt..
vreemd dat norton scanner niet gevonden..

reactie door op 18 februari 2004 om 15:42.

Niet te geloven binnen het uur heb ik er nu 20 binnen gehad van over heel nederland en omstreken. En dat op me thuis adres hier op de zaak gaat het prima Trend haalt het virus er netjes uit.

Maar hij gaat wel erg hard het virus.

reactie door op 18 februari 2004 om 16:47.

Nou mcafee laat nog niks van zich horen ... Wat voor virusscanner is " Trend" ..? als ze er zo snel bij zijn ga je zowat denken dat ze t virus zelf gemaakt hebben (haha)


reactie door op 18 februari 2004 om 17:04.

Subject: stolen
Body: my hero

*** eSafe scanned this email for malicious content ***
*** IMPORTANT: Do not open attachments from unrecognized senders ***
Attach: product.htm.scr
----------------------------------------
Bij ons kwamen er honderden binnen, duurde even voor het onder controle was.

reactie door op 18 februari 2004 om 17:43.

juist binnen gekregen

maar wel corrupted, de zip file was 2byte groot,

reactie door op 18 februari 2004 om 18:56.

Het virus ging heel hard, kwam voor het eerst om 11.00 uur vanmorgen binnen. Komt trouwens vooral als .zip binnen. Zou aanraden om deze entensie maar te blocken op de gateways voor het geval de gateway nog niet protected is.

reactie door - op 18 februari 2004 om 20:04.

Tot 1400uur hebben wij bakken met mail binnengekregen met dit virus erin. Echter had mcafee voor die tijd nog geen update beschikbaar, dus het duurde wat lang voordat we aan dit beestje een naam konden hangen.

reactie door op 18 februari 2004 om 20:18.

** Let wel: services.exe is tevens een geldig Windows-bestand, standaard aanwezig in de Windows\System directory.


dit klopt niet, bij mij(gebruik windows 98) staat er alleen zo'n bestand in C\windows en niet in windows\system

reactie door op 18 februari 2004 om 20:30.

nou zelfs ik kreeg hem binnen en dacht die naam komt me bekent voor als ik me gisteren niet hier had aangemeld voor de nieuwsbrief dan had ik het mischien wel geopent

maar ik kreeg hem dus wel binnen niet van een onbekent persoon maar van 1 die in mijn adressenlijst staat . en ja wees eerlijk dan open je het meestal wel sneller .

heb dus maar gelijk aan diegene doorgeven dat het een virus is en dat hij dus als hij hem nog vaker had verstuurt die genen ook moet waarschuwen.

reactie door op 18 februari 2004 om 20:44.

mijn buurvrouw geeft hem ook binnen gehad door een email en we krijgen hen er niet af heelas voor haar we hebben haar pc moet format c moeten doen weten nu nog niet of het gaat maar wou dit alvast jullie ook melden format c doe hy ook niet op de normale manier jullie horen het wel als het gelukt is

reactie door op 18 februari 2004 om 21:10.

Helaas, heeft dat virus ook mijn computer te pakken gekregen.... Hij is gewoon dwars door norton heen gejaagd!!
Wat kun je op dit moment doen ipv format c

als iemand wat weet laat het dan weten

reactie door op 18 februari 2004 om 21:52.

Ik krijg zelfs deze virusmail met afzender ***@microsoft.com; dus oppassen geblazen.

reactie door op 18 februari 2004 om 22:18.

J.sloten ik had hem dus ook al binnen op mijn outlook....van een onbekende afzender terwijl bijna niemand mijn outlookadres weet....ging dus ook dwars door norton heen.....je hoeft geen formatc te doen hoor...op de site van birdefender is een verwijderingtool te krijgen...werkt heel makkelijk (zelfs ik kan het dus :-))
http://www.bitdefender.com/html/free_tools.php#
bovenaan staat die meteen....succes ermee

reactie door op 18 februari 2004 om 23:10.

danique we hadden al format c gedaan maar dat helpt niet die scan durft mijn buurvrouw niet meer wand hy blijft visur aan geven wie weet nog meer raad

reactie door op 18 februari 2004 om 23:14.

Die scan kan geen kwaad hoor.....je laat hem er over heen lopen.....hij geeft vanzelf aan dat die hem heeft gevonden en met opstarten haalt hij hem vanzelf weg....enigste wat misschien slim is om te doen...teminste dat heb ik gedaan....op advies van iemand is heel ff de stroom van de pc afhalen als je hem uitgezet hebt.....

reactie door op 18 februari 2004 om 23:30.

jullie zijn alvast bedankt maar me buurvrouw gaat morgen ff mee naar een pc winkel waar ze hen heb gekocht jullie horen wel hoe het is afgelopen
maar toch bedankt

reactie door op 18 februari 2004 om 23:46.

Graag gedaan...misschien wel ff slim van haar.....om dat te doen.....succes met de pc....hoop dat het goed komt maar zal vast......zeg amar tegen de buurvrouw slaap lekker komt wel goed ;-)


reactie door op 19 februari 2004 om 11:04.

http://www.bitdefender.com/html/free_tools.php#
Is idd een hele goeie tip... per ongeluk gisteren zo'n vaag zip bestand pogen te openen... Had geen idee dat t een virus was/is.. kwam ook nog van bekend adres!!
Als k die scan heb gedaan.. is dat dan voldoende?? Scan heeft heet wat gedeleted!

reactie door - op 19 februari 2004 om 11:05.

Ik heb hem hier ook gezien. De nieuwste update van McAfee herkent hem nu wel. Hij is alleen heel sneaky. Het stond bij mij in een map waarvan het attribuut op Alleen-lezen stond. Eraf halen en ook van de submappen en bestanden. Denk er ook aan dat er nog aanvullende instructies zijn voor Windows XP. Zie de site van McAfee.

reactie door op 19 februari 2004 om 15:23.

Dit virus maakt de backdoors die mydoom en Mimail.T@mm aanmaakt onschadelijk. lees ik op http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.netsky.b@mm.html
Normale Windows gebruikers die geen administrator permissies hebben mogen niet in de registry key HKEY_LOCAL_MACHINE schrijven. Ik zou on ervaren internetters geen lid maken van de administrators. Standaard ben je in windows 2000 en XP een administrator. Opstart commando's voor virussen bevinden zich vaak in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

reactie door op 19 februari 2004 om 15:50.

Ik word echt stapelgek van dit vervelende virus....
de bitdefender is nu voor de 8 ste keer bezig met scannen. hij blijft maar bestanden deleten.
Ondertussen is outlook op hol geslagen terwijl ik niet eens outlook gebruik.

grrrr

reactie door op 19 februari 2004 om 16:25.

Bij mij ging het via een e-mail adres van iemand uit australie die ik niet in mijn lijst had staan, maar die mij dus blijkbaar wel in zijn lijst heeft staan (wel familie van mij, dus bekend)
En het ontregelde norton. Ik kreeg ontalbaar veel keer het bericht dat norton mij uitgaande e-mail controleerde op virussen.
Nu schijnt het eraf te zijn bij me (volgens online removal tool van symantec wel) maar ik heb steeds aanvallen, via 3 verschillende adressen. Die heb ik geblokkeerd, en nu maar uitzoeken wat hier aan de hand is... Ik begin er wel scheel van te zien.

reactie door op 19 februari 2004 om 16:57.

Het virus nesteld zich ook in de mappen met de naam share erin.
Dus ook in alle submappen . Per map geloof ik 20x .
Dus kan het voorkomen dat iemand bij ons in het bedrijf dat ding 1600x op zijn pc heeft staan.
bovendien gaat het ook netwerk over...
Leuk werk heb ik toch =)

reactie door op 19 februari 2004 om 17:15.

Zelfs met een oude virusscanner kan je een beetje wapenen tegen dit soort virussen.

Gewoon anderstalige e-mail gewoon shift delete, en zekere met een bijlage.

Hoe kom ik aan die wijsheid?
Simpel het grootste gedeelte van de e-mailvirussen zijn Engelstalig, omschrijving = Engels. Bericht = Engelstalig En ja de bijlage = 9 van de 10 keer een dubbele extensie

En die emailtjes van Maildemon, wat zal ik zeggen. Als ik geen mail verzonden heb, Waarom dan een bericht krijgen dat ik er één wel verzonden heb.

Maar ja hier hoef ik er niets over te schrijven, wij zijn behoorlijk bij de tijd.
Het zijn juist de gebruikers die alles openen, van hoera E-MAIL.............

reactie door op 19 februari 2004 om 17:24.

@danique

De stroom van je PC halen zou helpen? Sorry, maar dat is echt een HOAX en absoluut nergens voor nodig.

reactie door op 19 februari 2004 om 17:31.

Goed wapenen tegen deze virussen blijft lastig.
1.) Mensen die bij het bedrijf via vpn inloggen.
2.) Mensen die toch graag .zip attachments willen versturen.
3.) een bedrijf dat internationaal is, dus (engels, duits etc).

De virus definities worden elke dag upgedate, en toch ben ik te laat.

Bij mijn ouders heb ik fedora geinstalleerd, dat helpt tenminste wel goed , alleen jammer genoeg niet tegen spam.

reactie door op 19 februari 2004 om 18:21.

Sorry Bas Koot,ik ben wat betreft pc een blonTje hoor....die tip was mij door iemand gegeven die erg veel verstand heeft van pc's...een virus zou zich n.l. ook in ja....wat voor naam had dat beestje (ikke blond he ;-)) had iets te maken met het opstarten van de pc.daar kan die ook in zitten en door de stroom er ff af te halen.....zou dat weg gaan.....nogmaals sorry als ik iets verkeerd nu door heb gegeven,wilde ook alleen maar helpen,net als mijn tip van de tool van bitdefender,die heeft mij al geholpen en geloof anderen gelukkig ook :-)

reactie door op 19 februari 2004 om 18:30.

Zo'n mailtje met virus heb ik al een maand geleden gehad, van ene 'Elena' en alles wat er in stond (via voorbeeldweergave gezien) was 'this is the picture you asked for yesterday'. Het eerste was op mijn werk, maar dat was op maandag, en op zondag werkte er niemand, dus hup, gedelete. De volgende dag had ik hem thuis, ook gedelete. Vandaag heb ik er al een stuk of zeven gehad en via mijn 'berichtregels' en Symantec zijn ze automatisch verwijderd. Het werkt!

reactie door op 19 februari 2004 om 18:42.

Daarmee bedoel ik dus, dat Symantec (Norton) dus werkt en die berichtregels ook!

reactie door op 19 februari 2004 om 21:19.

Hoi,
Op het werk heb ik veel last van dit virus, het komt met bakken binnen maar wordt wel onderschept door Norton. Thuis heb ik er geen last van, helemaal niks. Maar wat doet dit virus nu precies? Is het gewoon een mass-mailer worm die zich in de adresboeken nestelt of brengt het ook schade aan je pc toe? En is het ook al bekend wanneer dit virus weer verdwijnt, want meestal blijven virussen toch maar een beperkte tijd aktief? Alvast bedankt voor jullie reacties!


reactie door op 20 februari 2004 om 08:46.

@ danique
Ik ben ook blont ;)
Maar ut was maar even een tipje vanaf deze kant. De andere tip die jij gegeven hebt heeft wel geholpen bij een hoop mensen volgens, en dat is ook belangrijk :)

Ikzelf zit altijd bovenop dit soort dingen (diverse waarschuwingsdiensten lopen) en zogauw er iets is ga ik alles als een gek updaten :)

Op dit moment staat de score op 500x ontvangen van NetSky hier :)

reactie door op 20 februari 2004 om 11:32.

Zijn we samen blonT ;-) ik kreeg hem 1 keer op mijn hotmail,had meteen zoiets is dit een virus...ik ga dan altijd meteen hier kijken(had mij stom genoeg nog nooit aangemeld *bloos*) met dat ik er naar keek kreeg ik dat virus binnen op mijn outlook en norton kon hem niet repareren en zette hem in quarantaine,ben toen meteen naar bitdefender gegaan en ja hoor hij zat al op mijn pc, gellukkig door die tool hem kunnen verwijderen.Ik moet zeggen het is bij mij nu gelukkig erg rustig verder met dat virus(laat ik het maar niet te hard zeggen he ) maar een kennis van mij wordt der ook door belaagd....updaten doe ik dagelijks wat dat betreft ben ik daar wel erg precies in.maar mijn ervaring met norton is jammer genoeg dat die niet altijd alles ziet,ik laat dus vaak ook die gratis online scan van housecall er exstra overheen lopen en mijn ervaring daarmee is heel goed. ben blij dat sommige mensen wat aan die tool al hebben gehad van bitdefender en zoals je zelf al zei we willen elkaar toch kunnen helpen he :-))

reactie door op 20 februari 2004 om 14:14.

Hoi,
Ik heb in twee dagen tijd al 16 geïnfecteerde berichten binnen gekregen (op mijn PC thuis). Dit is een volhouder! Gelukkig haalt Norton Pro 2003 alle geïnfecteerden eruit. Ik update dagelijks en heb gelukkig nog nooit problemen gehad.

reactie door op 20 februari 2004 om 19:19.

De gratis te downloaden virusscanner "Avast 4 Home Edition" heeft de W32.Netsky.b@mm worm er bij mij al 2× uitgepikt.

reactie door op 20 februari 2004 om 21:38.

"Gelukkig" is er nog nooit een virus bij me binnen gekomen: ik ben een fervent Apple en Netscape gebruiker. Ik kan .exebestanden niet openen. Wel heb ik ontzettend veel last van alle mailtjes die virussen bevatten, bij tientallen. Plus dat nu ook mensen mij gaan mailen dat ik berichten stuur die een virus bevatten. Natuurlijk heb ik ook Norton, die vindt niets. Hebben andere Apple-gebruikers tips? Ook spam heb ik erg veel last van, mogelijk omdat ik een site heb?


reactie door op 21 februari 2004 om 08:51.

@W. Hilvering
Spammers gebruiken naar mijn weten vaak zoekbots om email adressen te achterhalen.
dus zoekt het gastenboeken, whois informatie over domeinnamen, nieuwsgroepen, websites af naar email adressen. Dus post nooit zomaar een email adres.
Als je een site hebt , kun je jouw email adres in een plaatje zetten, en vervolgens een javascriptje of php scriptje gebruiken om naar het juiste adres te linken. html sourcecode is gewoon doorzoekbaar, dit in tegenstelling tot php code , zie : http://jamesthornton.com/software/redirect-mailto.html
Als je al spam op jouw adres binnen krijgt, kom je daar niet zomaar vanaf. Ik heb een email adres wat ik al een paar jaar niet meer gebruik, komt nu nog elke dag spam op binnen. Dus dan moet je jouw emailadres deleten,of een goede spamfilter nemen.




reactie door op 21 februari 2004 om 12:12.

Een zeer goede SPAM-filter is het (gratis) softwarepakket MailWasher, dat je kunt downloaden via http://www.mailwasher.net/

Je kunt een eigen blacklist aanleggen, maar het mooiste is dat MailWasher ook contact kan leggen met de blacklist van SPAMCOB en VISI, zodat SPAM vrij snel gedetecteerd wordt. Als je op de berichtregel van het bericht dubbelklikt, kan het hele bericht (plus headerinformatie) lezen.

Je kunt vooraf bekijken welke mail op de mailserver van je Internet Service Provider staat, dus voordat je het ophaalt. Virussen, SPAM, en andere troep kunnen via een delete-functie van de mailserver worden afgehaald. Zo krijg je alleen schone mail binnen.

reactie door op 21 februari 2004 om 15:13.

De heer of mevrouw Verhoeven is mij voor :o)
Ik gebruik al jaren MailWasher en kan niet meer zonder. EZ Pop is ook leuk en kan meerdere pop3 boxen aan: http://ezpop.hoverdesk.net
Zo'n mailchecker kan veel ellende voorkomen toch zeker omdat zelfs de duurste virusscanners nooit waterdicht kunnen zijn. Een goede Firewall is ook niet mis.

reactie door op 21 februari 2004 om 19:45.

Ik heb net de eerste berichten binnen gekregen, maar daar zit een voor mij nogal moeilijk herkenbaar bericht bij.

het is afkomstig van een postmaster van een grote internetprovider met een 'Delivery failure notification' van een adres, wat niet in mijn adresboek staat. Ik kan ook nergens terug zien, dat ik een mail naar deze persoon heb gestuurd.

het enige wat ik kan zien is dat de attachement het bericht 'hello' (mogelijk dit virus) bevat.

kan het zijn dat deze worm een dergelijk bericht kan aanmaken en versturen?

reactie door op 22 februari 2004 om 06:59.

Wat ik ECHT niet begrijp is dat mensen die op deze pagina komen, besmet raken raken met een virus dat zich verstopt in een bijlage die ze ZELF (moeten) openen.

Hebben die dan nog steeds niet (1 van de) de basisbeginselen van e-mail begrepen: open NOOIT een bijlage van een onbekende afzender en ook NOOIT zonder dat de afzender vermeldt dat er een bijlage bij het bericht zit.

Bij twijfel: informeer eerst bij de afzender!

Mensen die met zoiets besmet raken: eigen schuld dikke bult! Zorg maar eerst dat je weet wat je doet voordat je met (dure) computers in de weer gaat.
Sorry hoor.

reactie door op 22 februari 2004 om 10:33.

ja Hans daar heb je gelijk in hoor ,maar de meeste mensen zijn nu eenmaal Nieuwschierig of hun dat ook daad werkelijk binnen hebben gekregen hoor .als het [onderwerp] begint met een voort komend virus afzender . maar het scheelt dat bij {Netsky} geen systeem besmet raakt of verward raakt door zo een virus . want ik denk dat dan de mensen in vervolg wel beter zouden gaan opletten met iets open trekken van een Bijlagen of raar e.mail .. maar door zulke fouten leren deze mensen ook weer van zich zelf dat ze voortaan beter op gaan letten hoor . Want hoe raar het ook klinken mag he . ,,er is namelijk een spreek woord [met vallen en opstaan leert men] ;-),,

reactie door op 22 februari 2004 om 11:08.

@Hans de Lau

1.) Dit virus nesteld zich ook op netwerk shares.
2.) Als je een email krijgt met warning en daarin een zip file, van een internationale neven vestiging. Kan ik me voorstellen dat daar mensen in trappen.
3.) Er bestaat ook nog zoiets als digibeet. Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet met pc's, en zij hebben immers wel rechten. Je gaat iemand die niet kan tennissen , en alle ballen over de heg slaat ook niet verbieden om te gaan tennissen.
4.) Ik verbaas me over het feit dat 95% windows gebruiker is, ze leren het ook nooit =)

reactie door op 22 februari 2004 om 14:02.

Beste Hans,

Het rare is dat de Delivery Status Notification een tijd aangeeft, waarop mijn computer uit stond. Het is dus een onmogelijkheid, dat ik zelf een mail verstuurt heb vanuit deze PC.
Daarnaast open ik dergelijke (van onbekenden) attachments niet, maar heb uiteraard de mogelijkheid om te kijken welke er zijn meegestuurd.

Dus met de reacties is mijn vraag nog niet beantwoord (want mijn pc is niet besmet, althans, als ik twee virusscanners, Norton en McAfee, mag geloven. Ik ben alle checks die hier staan op virusalert afgegaan en niets is gewijzigd in in windows/system of in de registry). Dus hij blijft staan: kan dit virus berichten zo samen stellen dat het lijkt of ik wat verstuurd heb? Of is het mogelijk dat mijn adres wordt gebruikt voor het versturen van de ellende?

reactie door op 22 februari 2004 om 14:54.

@ J de Vries

Sommige virussen maken ook delivery reports aan. zoals mydoom
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.mydoom.f@mm.html
Wat ook kan is dat iemand die jij kent jouw emailadres heeft.
Het virus dat bij de kennis op de pc zit, pakt een emailadres uit het adresboek om de virus naar toe te zenden. Vervolgens pakt het ook een emailadres uit het adresboek voor de afzender. Zo is het virus moeilijker te traceren. Er zijn zelfs virussen die ook nog een email pakken uit de inbox om het allemaal nog geloofwaardiger te maken (bugbear bv.)
Wat er dus gebeurt is dat het email adres waar naar toegezonden wordt niet bestaat, en de mailserver het dus naar de afzender (waar die niet vandaan komt) terug stuurt.
Het is dus handig om de hele header te bekijken , welke ipadressen er in de email staan.
Er moet altijd een ip adres van de afzender en de emailserver waar jij je email ophaalt in staan.


reactie door op 22 februari 2004 om 15:25.

Dames en heren opgelet! Er blijkt een nieuwe versie van W32.Mydoom actief te zijn waar nog geen virusdefinities voor bestaan (Norton AntiVirus). Zaterdag 21 februari kreeg ik twee e-mailtjes binnen via Hushmail. Als onderwerp hadden deze mailtjes "Read it immediately". Nederlandstalige e-mails met ENGELSE onderwerpregels, gewoon direct eraf gooien.
Op de website van Symantec wordt deze F-serie beschreven. Dus goed opletten wat de onderwerpregels zijn.
Zie daarvoor: http://securityresponse.symantec.com/

reactie door op 22 februari 2004 om 16:12.

**Wat ik ECHT niet begrijp is dat mensen die op deze pagina komen, besmet raken raken met een virus dat zich verstopt in een bijlage die ze ZELF (moeten) openen.**

Euhmmm sorry hoor Hans maar wat jij nu zei mensen de bijlage zelf eerst moeten openen gaat dus niet op....ik kreeg een mailtje binnen op mijn outlook,hij was nog aan het binnenhalen dat mijn norton aangaf dat er en virus bij dat mailtje zat maar kon het niet repareren en deed hem in quarantaine zetten...toen pas kwam die mail binnen ...ik heb hem niet geopend maar meteen verwijderd...ik heb daarna meteen een tool laten lopen van bitdefender en ja hoor hij zat al op mijn pc.....dus zonder dat ik die mail maar had geopend en ondanks mijn norton..was ik in het "trotse" bezit van een virus.

reactie door op 22 februari 2004 om 16:18.

Enne.....ik vergeet te zeggen ik heb opslaan of openen van bijlages die mogenlijk een virus bevatten niet toestaan ook aangevinkt.....dus ja hoe verklaar je dit dan.....gelukkig heb ik maar eenmalig het virus toe gestuurd gekregen (van een voor mij onbekend emailadres)

reactie door op 22 februari 2004 om 17:04.

Ook ik heb veel last gehad van dit virus, ondanks het up to date houden van mijn virusscanner...
Het virus gebruikte alle CPU-tijd, waardoor mijn computer zeer traag werd. Het virus had tijdens het verwijderen al ruim 2200 bestanden op mijn schijf gezet.

reactie door op 22 februari 2004 om 22:09.

@danique
Als norton aangeeft dat er een virus in die email zit, betekent nog niet gelijk dat je besmet bent.
Besmet ben je pas na activering van het virus. Er bestaan email virussen die automatisch openen in bv. outlook express. Maar als je de nieuwste of upgedate versie van outlook (express) hebt gaat dat al niet meer op. Veel gevaarlijker is als je oude virusdefinities hebt, virus defnities mogen bij een dergelijke uitbraak niet ouder zijn dan 1 dag.
Verstandig is je toch een beetje in de onderliggende materie te verdiepen, hoe moeilijk het soms ook is.
Kijk hier eens :
http://www.leren.nl/rubriek/computers_en_internet/internetten/e_mail/

reactie door op 23 februari 2004 om 08:54.

sorry hoor, maar wat is het nut van formatteren als er een MEDIUM RISK virusje is???
Er zijn genoeg tools die het virus kunnen verwijderen. Als je even had gezocht op www.symantec.nl had je dit kunnen vinden: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.netsky.b@mm.removal.tool.html

Gewoon even het tooltje laten lopen en virus is weer weg.

reactie door op 23 februari 2004 om 11:07.

Dat berichtje van Elana, here is the picture you asked for yersterday, is het Dumaru-virus en niet netsky.



reactie door op 23 februari 2004 om 12:58.

@Henk

Ik heb mijn virusscan uptodate....doe dat dagelijks.....maar het virus was blijkbaar sneller als norton.....terwijl ik nadat ik de tool erover heen had laten lopen in de lijst keek bij norton hij al wel bij de virussen stond....ik had een half uurtje ervoor hem op mijn hotmail binnen gekregen en ben gaan kijken op deze site en zag dat het dit virus was.....heb toen meteen vooor de zekerheid die tool laten lopen.....hij stond er niet op...ik ga ff later dus naar mijn outlook en ja hoor toen kreeg ik dat bericht van norton.....maar kon hem niet repareren......ik heb dat mailtje niet geopend maar meteen verwijderd en weer die tool laten lopen en ja toen zat hij dus wel op mijn pc....mijn outlook heb ik heel goed beveiligd zoals ik boven al zei dat hij ook niets open maakt vanzelf....ik gebruik de nieuwst versie ook van outlook...(zover ik dat weet) via microsoft doe ik ook altijd de updates.....dus waar het nu aan ligt geen idee.... enigste wat ik wel weet, ik gebruik ME en heb nu gehoord dat microsoft dat niet meer wilt ondersteunen :-S....gelukkig is het bij die 2 keer geweest dat ik dat virus binnen kreeg....en ja waarom die dus wel ondanks mijn goed opletten wel op de pc is gekomen weet ik niet .....maar ik zal eens kijken op die link die je gaf Henk.......misschien wordt ik dan toch nog wat minder pcblonT :-))

reactie door op 24 februari 2004 om 09:14.

het virus zou op zich makkelijk te verwijderen zijn als je dan format c doet en de netwerkkabel eruit trekt doe je dat niet (zoals wij) dan blijft het virus erop zitten zo leer je steeds wat
onze buurvrouw had het virus op de pc toen die removal tool er nog niet was dus wat doe je dan formateren natuurlijk wat anders ....



reactie door op 24 februari 2004 om 11:29.

Dus toch je netwerkkabel eruit halen....bedoel je daarmee ook de stroom er ff afhalen? Die tip had mij n.l. iemand gegeven en had ik dus ook gedaan nadat ik de tool eroverheen had laten lopen maar Bas koot hier op deze site zei later tegen mij dat was onzin.Bij mij was in ieder geval wel het virus eraf en bleef gelukkig ook weg :-))
Gelukkig M A de Zweemer bij jullie ook ;-)

reactie door op 24 februari 2004 om 17:20.

@danique

Als er een virus op jouw pc zit, omdat je jouw email ophaalt hoef je nog niet besmet te zijn.
Omdat, als je jouw email ophaalt , zet je eigenlijk jouw email op je pc en dus ook het virus.
Vervolgens zegt norton dat er een virus op jouw pc zit, namelijk in jouw outlook inbox. Maar omdat er niet gedubbelklikt is op dat bestand kan norton er maar 1 vinden. Norton pakt namelijk dat virus al op het moment dat je het op jouw pc zet.
Het stroom eraf halen (dus de computer niet aan zetten) , heeft tot doel om verdere verspreiding tegen te gaan,
totdat er een fix voor het virus is.
Of iemand wil jouw gewoon voor de gek houden.
Wees vooral defensief bij de problematiek, aan hectiek heb je niets.
Als bepaalde punten in acht neemt , zoals het html opmaak uitschakelen. En bijvoorbeeld zip, scr, pif, bat en com bestanden weigeren. Kun je al veel virussen mee voorkomen.

@de zweemer m.a

Enigszins heb je gelijk omdat niet altijd alle symptomen van het virus bekend zijn.
Ook heel veel spyware wordt niet eens door een virusscanner onderschept.
Als je soms ziet hoeveel troep er op sommige pc's staat.
Ik durf te wedden dat er heleboel die dit lezen , gewoon gator op de pc heeft staan.
Hier bestaan ook wel middeltjes voor, maar een schone installatie op zijn tijd kan geen kwaad, tenminste als je over de kennis beschikt.




reactie door op 25 februari 2004 om 12:32.

Thanxs Henk voor deze uitleg,klopt dat heb ik ook al die html codes uitgeschakeld...ben toen een site tegen gekomen waar goed beschreven stond hoe je je het beste je outlook kon beschermen/beveiligen.
Daarom,ik probeer zelf zo goed mogelijk mijn pc te leren kennen maar ook de gevaren die internet met zich mee kunnen brengen (zoals dus o.a die virussen)te voorkomen zodat ze niet op mijn pc komen.
Die link die jij trouwens gaf ik ook erg interessant :-))

reactie door op 25 februari 2004 om 12:37.

euhhh html codes = html opmaak Ik denk in html codes omdat ik veel bezig ben met site's maken...dus ff een klein foutje ;-)

reactie door op 25 februari 2004 om 15:21.

!!!!!!! Let Op !!!!!!!!!!
Zo juist is mij het bericht toe gekomen dat er een nieuwe variant van het Netsky virus is gevonden.
het betreft de C variant van dit virus.

Voor meer informatie over het verwijderen van dit virus als u dit heeft opgelopen.
Kijk dan hier http://vil.nai.com/vil/content/v_101048.htm (engels)

Omdat er nog geen virusupdate voor is is het mogelijk dat u dit virus kan oplopen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

reactie door op 25 februari 2004 om 16:52.

Ik heb het virus vandaag ook ontvangen. Gelukkig scand Norton al mijn inkomende mailtjes dus ik kreeg al snel een nelding dat het om het netsky B virus ging. Dus Norton heeft weer goed werk gedaan.

reactie door op 25 februari 2004 om 18:18.

Ik heb het virus ook net binnengekregen en het is inmiddels alweer verwijderd. Mocht Norton e.a. scanners niet helepn, dan raad ik AVG aan. Het is gratis te downloaden en doet netjes z'n werk!

reactie door op 26 februari 2004 om 07:54.

Ik heb vandaag pas een nieuwe update van Mcafee ontvangen (gedownload). Als ik jullie berichten lees valt me op dat Norton in dit geval het snelst is. Elke keer als er een worm virus verschijnt, maak ik in Outlook een wizard regels optie aan. Tot het moment dat het virus bestreden is of dat de anti-virus software een update heeft, zorgt deze optie volgens mij voor de eerste bescherming. Zijn er nog addertjes onder het gras die ik niet heb gezien.



reactie door op 9 juli 2004 om 12:24.

je moet norman virus control deze antivirus help alles ze geef een waarschuwing dat er mail virus ganaar www.norman.com dan klik je download



 Uw reactie:
U bent niet ingelogd dus kunt niet reageren op dit bericht.


© 2001-2017 VirusAlert.nl. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer/PrivacyVirusalert is wordt doorontwikkeld door *Online Marketing Bureau - Springstof Marketing & Zoekmachine Marketing Bureau - Dutch Consultants RSS