VirusAlert.nl logo
  17 december 2017 Blog | Virusscanner vergelijken | nieuwsbrieven | alerts | links | faqs | partners | adverteren | contact
Titel:
Europeanen naïever over internetbeveiliging dan Amerikanen
Rubriek:
Virussen
Datum:
28 oktober 2005
Bron:
(c) 2005, VirusAlert
Bericht:

Uit onderzoek van RSA Security (Nasdaq: RSAS), dat werd uitgevoerd in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, blijkt dat Europeanen meer vertrouwen in de beveiliging van e-commerce-websites hebben dan Amerikanen. Voor het onderzoek zijn enkele honderden consumenten ondervraagd over hun online koopgedrag en gevoel van veiligheid daarbij. De uitkomsten moeten bedrijven helpen beter inzicht te krijgen in de componenten die het vertrouwen in online transacties bevorderen.

16% van de Amerikaanse en 13% van de Engelse respondenten gaven aan dat zij minder besteden dan een jaar geleden. Deze cijfers zijn hoger dan die van Duitsland (6%) en Frankrijk (9%) en kunnen direct gekoppeld worden aan een toenemend besef van de risico's van identiteitsdiefstal. Negen van de tien Amerikaanse respondenten is namelijk bekend met identiteitsdiefstal, terwijl het besef van de gevaren veel lager is in Frankrijk en Duitsland, waar één op de drie respondenten nog onbekend is met deze zaken.

"Tegen de achtergrond van de golf van publiciteit over inbreuk op data en online fraude is het niet verwonderlijk dat het besef van deze bedreigingen het grootst is in de Verenigde Staten", zegt Art Coviello, bestuursvoorzitter en CEO van RSA Security. "Wat mij zorgen baart, is dat de industrie hard werkt om mensen te stimuleren maatregelen te nemen, terwijl een groot deel van het publiek totaal geen besef heeft van identiteitsdiefstal en dus blootgesteld is aan mogelijk misbruik."

De vertrouwenskwestie is het scherpst aanwezig in de Verenigde Staten. Respondenten kregen acht verschillende websites te zien, waarbij ze de vraag kregen of deze al het nodige hadden gedaan om veilige transacties mogelijk te maken. De Amerikaanse respondenten zijn minder overtuigd dan de Europese. Dezelfde resultaten komen naar voren bij het onderzoek naar de veiligheid van persoonlijke informatie. Bijna de helft van de Amerikaanse respondenten geeft aan weinig tot geen vertrouwen te hebben in de maatregelen die genomen worden door bijvoorbeeld overheden, bedrijven die gezamenlijk veiligheidsstandaarden ontwikkelen, hardware- en softwareleveranciers, ISP's en kredietonderzoekbureaus.

Consumenten hebben de meeste zorg over websites waar vertrouwelijke informatie een rol speelt. De Franse consumenten blijken hier de meeste angst te hebben en de Duitse het grootste vertrouwen. Tweederde van de Franse respondenten is bezorgd over frauduleuze toegang tot persoonlijke informatie op sites van banken. 61% maakt zich zorgen over toegang tot sites van retailers. Slechts 27% van de Duitse respondenten maakt zich zorgen over deze laatste groep sites.

De druk op bedrijven om klanten gerust te stellen en te behouden, komt in de gehele studie terug. Klanten in alle landen noemen de online ervaring en de reputatie van het bedrijf als belangrijke factoren voor het winnen van hun vertrouwen. Consumenten zijn ook van mening dat banken en retailers verantwoordelijk zijn voor de bescherming van persoonlijke data. Wanneer er iets mis gaat, moeten klanten schadeloos gesteld worden. Franse consumenten zijn uniek in die zin, dat ze retailers niet verantwoordelijk houden voor het beschermen van persoonlijke gegevens, maar wel vinden dat deze bedrijven klanten schadeloos moeten stellen wanneer er iets mis gaat. Duitse respondenten zijn uniek in die zin, dat ze vinden dat de overheid een sleutelrol speelt bij het beschermen tegen misbruik.

Andere uitkomsten van het onderzoek

* Twee van de drie respondenten in alle landen geeft aan 'enkele meer' of 'veel meer' online transacties uit te voeren dan een jaar geleden.
* Minder dan de helft van de consumenten is bekend met phishing.
* Consumenten hebben het idee dat informatiediefstal of fraude even vaak of iets vaker voorkomt dankzij online transacties. Dat draagt bij aan de bezorgdheid over online transacties.
* Consumenten zullen meer informatie over nieuwe beveiligingstechnologieën moeten krijgen voordat ze ervan overtuigd zijn dat de online transacties goed beveiligd zijn.

Onderzoeksaanpak
Het onderzoek werd uitgevoerd door de Momentum Research Group in opdracht vna RSA Security. Aan het onderzoek deden 603 consumenten in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk mee. Zij beantwoordden 39 vragen. De respondenten hadden een of meer online accounts die zij ten minste één keer per maand gebruikten. Het onderzoek vond plaats in september 2005 en maakt deel uit van een grotere studie, waarbij ook bedrijven worden betrokken.

RSA Security
RSA Security, Inc. helpt organisaties bij het beveiligen van informatie en het beheren van digitale identiteiten van mensen en applicaties die deze informatie benaderen en uitwisselen. De oplossingen van RSA Security - inclusief identity & access management, veilige mobiele & remote toegang, veilige bedrijfstoegang, veilige transacties en het beveiligen van consumentenidentiteiten - zijn alle ontworpen om te voorzien in de meest naadloze e-security-ervaring in de markt. Onze sterke reputatie is gefundeerd op inventiviteit, leiderschap, bewezen technologieën en wereldwijd meer dan 17.000 klanten. Samen met meer dan 1.000 technologie- en integratiepartners helpt RSA Security de kracht en de beloften van internet te realiseren. Voor meer informatie: www.rsasecurity.com.

Reactie plaatsen, log dan hier in
Link:
RSA Security
Advertentie:


 Reacties op dit bericht:
Er zijn nog geen reacties.

 Uw reactie:
U bent niet ingelogd dus kunt niet reageren op dit bericht.


Powered by Black Friday Deals .nu

© 2001-2017 VirusAlert.nl. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer/PrivacyVirusalert is wordt doorontwikkeld door *Online Marketing Bureau - Springstof Marketing & Zoekmachine Marketing Bureau - Dutch Consultants
RSS