De kracht van een online klantportaal

De meeste webshops maken er al gebruik van, maar ook voor andere branches is een online klantenportaal onmisbaar voor een goede bedrijfsvoering. Waarom? We leggen je graag de voordelen uit van een online klantportaal! 

Wat is een online klantportaal? 

In een online klantportaal van een webshop kan de klant precies zien wat hij besteld heeft, wat de kosten zijn en wat de status van zijn bestelling is. Deze informatie is belangrijk voor de klant. Door simpelweg in te loggen, kunnen ze het zelf inzien. Doordat ze veel dingen zelf kunnen inzien en regelen, zorg je voor minder klantvragen. Ook in andere branches zoals een woningverhuurmarkt is een online klantportaal een handige tool. 

De voordelen van een online klantportaal 

Het kost wat geld om een online klantportaal te installeren, maar op langere termijn bespaar je hier ook flink mee en brengt het nog meer voordelen met zich mee. Wat deze voordelen zijn? We leggen ze je graag uit: 

24/7 bereikbaar 

Tegenwoordig willen mensen informatie op het moment dat ze het zoeken. Tot de volgende werkdag wachten is niet meer van deze tijd. Klanten kunnen met een online klantportaal 24 uur per dag, 7 dagen per week inloggen om informatie op te zoeken en problemen te melden. 

Tijdsbesparing 

Klanten kunnen de informatie zelf vinden en meldingen zelf indienen. Door het te automatiseren ontstaat er een flinke tijdsbesparing voor zowel de klant als het personeel. 

Kostenbesparing 

Door het creëren van een kennisbank waar onder andere antwoorden op veel gestelde vragen te vinden zijn en klanten zelf een afspraak kunnen inplannen, bespaar je veel tijd. Tijd kost geld, hoe meer tijd je door automatisering bespaart hoe meer geld je uiteindelijk bespaart. 

Marketinginstrument 

Een online klantportaal kan ook goed gebruikt worden voor marketingdoeleinden. Zo is er veel klantinformatie bekend en kan je op een laagdrempelige manier de klant benaderen. 

Online klantportaal laten maken 

Een goed online klantportaal kan je beter laten maken. Bij Embrace maken ze voor verschillende branches op maat gemaakte online klantportalen. Zo gebruiken meerdere grote verhuurmaatschappijen dit systeem om via één platform direct contact te kunnen hebben met huurders.