Onderzoek RSA Security: consumenten gaan voor eenvoud en gemak bij online beveiliging

  • Bron (c) 2006, VirusAlert

Onderzoek RSA Security: consumenten gaan voor eenvoud en gemak bij online beveiliging

Consumenten vinden eenvoud en gebruiksgemak de belangrijkste voorwaarden als het gaat om de beveiliging van online bankieren en e-commerce. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek dat RSA Security (Nasdaq: RSAS) in de afgelopen twaalf maanden uitvoerde onder consumenten. Doelstelling van het onderzoek was nagaan wat de belangrijkste voorwaarden zijn voor het gebruik en de acceptatie van beveiligingstechnologie. Het onderzoek bestond uit steekproeven en online vragenlijsten.

“De industrie doet er alles aan om online fraude te bestrijden, zodat zakendoen via internet aantrekkelijk blijft. Het is echter van groot belang dat dit het gebruiksgemak van bijvoorbeeld internetbankieren niet in de weg staat”, zegt Radboud Beumer, Area Vice-President van RSA Security. “Dit acceptatieonderzoek vormt de basis voor de ontwikkeling en toepassing van onze beveiligingsoplossingen. De resultaten ervan onderstrepen dat krachtige beveiliging belangrijk is, maar dat we de wensen van de gebruikers niet uit het oog mogen verliezen. Zelfs niet nu financiële instellingen te maken hebben met nieuwe bedreigingen en uiteenlopende regelgeving.”